A 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelet alapján 2020. november 4-től veszélyhelyzet van érvényben Magyarországon. A Magyar Államkincstár, mint a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatások kifizető ügynöksége egyes helyszíni vizsgálatok végrehajtásától – uniós jogszabályi felhatalmazás híján – a veszélyhelyzet idején sem tud eltekinteni.
A Vidékfejlesztési Program beruházási projektjei tekintetében a helyszíni vizsgálat időpontjáról szóló kiértesítés minden esetben telefonon és ügyfélkapun keresztül is megtörténik. Az előkészítendő dokumentumok körét az ellenőr telefonon szóban ismerteti, valamint az írásbeli kiértesítés is részletesen, felsorolásszerűen tartalmazza azt.
Kérjük az érintett támogatás igénylőket és kedvezményezetteket, hogy a veszélyhelyzetre való tekintettel szíveskedjenek minden, a kiértesítésben szereplő dokumentumot az vizsgálat idejére előkészíteni, a szemle, ellenőrzés tárgyát képező gépeket, eszközöket, épületet előzetesen hozzáférhetővé tenni, ezáltal elősegíteni a helyszíni vizsgálatok gyors és hatékony elvégzését.
Célunk, hogy a veszélyhelyzet alatt a helyszíni vizsgálatok időtartamát a szükséges minimumra csökkentsük.
A benyújtott kérelmek hiánypótlás keretében történő teljessé tétele nehézségekbe ütközhet a veszélyhelyzettel összefüggő korlátozó intézkedések, illetve megbetegedések miatt, ezért kérjük az alábbiak figyelembe vételét.
Kérjük, éljenek a hiányzó dokumentumok elektronikus úton történő megszerzésének lehetőségével elektronikus hitelesítés (AVDH) mellett, amely minden ügyfélkapuval rendelkező természetes személy számára elérhető funkció.
Az AVDH szolgáltatás elérhető a NISZ honlapján az alábbi linken:
https://niszavdh.gov.hu/index;jsessionid=65663DC15C70CA950446158A893AAFD9.route1
Kérjük továbbá a hiánypótlást részteljesítéssel is benyújtani, ha a benyújtandó dokumentumok egy része már rendelkezésére áll.
Amennyiben bármely kedvezményezettnek a fentiek szerint sincs lehetősége a hiánypótlást teljesíteni, akkor kérjük a hatósági karantén elrendelését, illetve a megbetegedést igazoló dokumentummal alátámasztott nyilatkozat írásban történő benyújtását a fennálló problémáról, megjelölve a lehetséges teljesítés várható időpontját.
Amennyiben a hiánypótlás határidőben történő teljes körű teljesítése a COVID-19 járvánnyal összefüggő hatósági házi karantén elrendelése, vagy megbetegedés miatt akadályba ütközik, kérjük a hiánypótlás teljesítésére rendelkezésre álló határidő lejártát megelőzően jelezni azt írásban, elektronikus úton a Kincstár felé.
Amennyiben a támogatást igénylő, illetve kedvezményezett megbetegedése miatt lehetetlenül el a hiánypótlás teljesítése, akkor a betegségből való felépülést követően a hiánypótlás nem teljesítéséből adódó esetleges hátrányos jogkövetkezmények alóli mentesítés érdekében vis maior bejelentést szükséges benyújtani elektronikus úton a Magyar Államkincstár elektronikus űrlapkitöltő felületén az Általános ügyintézés/Általános Vis Maior kérelem menüpontban, amelyhez mellékelni kell a betegség fennállásáról az orvosi igazolást.
DEC
1